ETERNAL LIES
ADDENDUM — LOCAL NEWSPAPERS

This addendum to the Alexandrian Remix of Eternal Lies adds historically-sourced local

newspapers to all of the major locations of the campaign.

I have not researched papers for New York (the PCs spend so little time there; and, if in doubt, use
the New York Times) or Thibet (the PCs are in such an isolated location that newspapers are
unlikely to be available, except perhaps for an international edition of a paper like the Paris Herald
Tribune, as described under Bangkok newspapers).

Hitting up the morgues of local papers for leads has become such a standard procedural element for
Cthulhu-esque investigators that I probably don’t need to pontificate upon it at any great length
here. It should be noted that the original campaign references a number of specific newspapers in
which specific articles of note are published; those are generally not mentioned here (although
obviously they also exist). The purpose of this resource is to provide a firm foundation for the GM
to improvise from when the PCs go off the beaten path and begin performing unanticipated
background research.

When I originally ran the campaign, I also found that it was not particularly uncommon for the
globetrotting PCs to specifically request a local newspaper upon checking into a new hotel. Being
able to reference specific papers (with a few personalizing factoids to distinguish one broadsheet
from another) proved to be a remarkably effective and immersive technique that can contribute
greatly to the meaningful sensation of the campaign moving through space and culture.



1.2 - SAVANNAH NEWSPAPERS

Savannah Morning News: Founded 1850 as the Daily Morning News (until 1868).

Savannah Tribune: Founded 1875 as the Colored Tribune (name changed in 1876).
African-American newspaper. Editor is Solomon “Sol” C. Johnson, who purchased the
paper from John H. Deveaux (the first editor) in 1909. Hiatus from 1878-1886.

1.3 - LOS ANGELES NEWSPAPERS

Los Angeles Times: Founded 1881 as Los Angeles Daily Times (until October 1886).
Harrison Gray Otis becomes editor in 1882, turning it into a Republican paper. Building
bombed by union activists in 1910. His son-in-law Harry Chandler takes over in 1917,
Morning edition.

Los Angeles Examiner: Founded 1903 by William Randolph Hearst as Democratic /
union—friendly paper. Afternoon edition.

Los Angeles Herald-Express: Merger of Los Angeles Evening Express (1871) and
Evening Herald (1873) in 1931. Both papers acquired by Hearst in 1922. Evening edition.

Los Angeles Record: Published 1913-1926. Focus on crime reporting.

2.1 — BANGKOK NEWSPAPERS
Online Archive

Lak Mueang: Founded in 1923. Named after the city pillars housed in shrines and believed
to house the Chao Pho Lak Mueang (the city spirit diety).

Siam Rashdra Daily News: Thai language newspaper dating back to at least 1925.

Paris Herald Tribune: Founded 1887 in Paris as the European version of the New York
Herald. Changed name in 1924 to become the global edition of the paper. Consists of an
English—language edition of the local newspaper circulated with the New York Herald.

2.2.1 — SEVERN VALLEY NEWSPAPERS

The Daily Telegraph: National British daily broadhseet published sine 1855. The national
“newspaper of record”. Currently owned by William Berry, 1™ Viscount Camrose. The
current editor, since 1924, is Arthur Watson.

Brichester Herald: Advertised as “Brichester’s Evening Voice”, the Herald also owns
Radio Brichester.

Brichester Weekly News: A weekly tabloid, the Week/y News has a reputation for
publishing salacious stories of a particularly dubious (but certainly page-turning) variety.



2.2 — ETHIOPIA NEWSPAPERS

Corriere della Sera: Italy’s largest paper, with a subscription base of over a million
readers. Its masthead has remained unchanged since its first edition in 1876. Available in an
international edition in Eritrea. Luigi Albertini, the original founder, was ousted from the
paper in 1925 due to his opposition to fascism, at which point the paper became a firm
supporter of Mussolini’s regime.

Courrier d’Ethiopie: A French language weekly newspaper published in Addis Ababa.
Founded in 1913, publication was suspended from 1914-1917 while its editor served in
World War I. It ceases publication in 1936. Notices and advertisements appear in both
French and Ambharic.

Berhanena Salam: Amharic language paper published weekly on Thursdays since 1925,
also located in Addis Ababa. Annual subscription rate of 5 birr. It, too, ceases publication
in 1936.

shom-iy 41 GF 231 THELE 9 9
JEUDI4  JANVIER 1925

wFml oo | $TC fu
12 ANNEE JiE 1

NCY 34 11400

CUMICRE ot PAIX .

rATPRF 34T hbo -;_15 Amd Féi @}y NUFE ACTIV AP NPT P"L4LAT OA MY
PUYI JUM ACYIT AP Ape- APt
son Altesse Impériale Teferi Makonnen . Héritier du trdne™d’ Ethiopie , profondément désireux de voi
regner dans son pays la luntiére et Ja paix , n voulu que ce journal soit intitulé " Lumiére et paix™
SRR

ORGSR AN hoeh AT NeAF3E BT Ths Diréction et Rédaction
First Issue of Berhdnend Saldm

'..u

2.3 — MALTA NEWSPAPERS

I1-Berqa: A Maltese newspaper first published as the four-page //-Progressin 1920.
Renamed /x-Xemx, then /d-Dehen, and finally //-Bergain January 1932. Its printing offices
are located at 10A, Strada Reale, Valletta.

Times of Malta: An English-language daily newspaper founded in 1935 by Lord and Lady

Strickland, but published as an English language supplement to //-Progress, et. al. from 3
February 1922 (The Times of Malta from 1922 to 1929; then the 7imes of Malta Weekly).



2.4 — MEXICO CITY NEWSPAPERS

Diario de Mexico: The first daily newspaper published in Mexico, premiering on October
1%, 1805.

El Universal: Founded in October 1916 by Felix Palavicini and Emilio Rabasa to cover the
end of the Mexican Revolution. Originally a morning daily, it expanded in 1922 as the “El
Gran Diario Independente de Mexico” to include a nationally distributed evening edition
(£ Universal Grafico).

El Hombre: Founded in 1917, E/ Hombre has detailed coverage of local culture in Mexico
City. It is published triweekly.

2.5 — YUCATAN NEWSPAPERS
(see national newspapers above)

Diario de Yucatan: A major, regional newspaper headquartered in Merida but covering
the three Mexican states of the Yucatan peninsula (Yucatan, Campeche, and Quintana
Roo). Launched on May 31, 1925.

El Pensamiento: A weekly newspaper published in Merida since 1874. It has more
specifically local focus than Diario de Yucatan.



